محل پخش چرم گاوی صادراتی

چرم گاوی صادراتی یکی از انواع پر کاربرد چرم های طبیعی است که از پوست بهترین نژاد گاوها تهیه شده است و از مرغوب ترن انواع چرم می باشد. در گذشته های بسیار دور، انسان ها از پوست و خز حیوانات برای تهیه بسیاری از وسایل مورد نیاز خود نظیر سرپناه، بادبان کشتی ها، مشک آب، انواع لباس، محل نگهداری تیر و پیکان و… استفاده می کردند، اما امروزه موارد مصرف آن تغییر کرده و شکل مدرن تری به خود گرفته است و برای تولید بسیاری از محصولات چرمی از قبیل تهیه فانتزی هایی مثل کیف پول، کمربند، کفش های زنانه و مردانه، کیف های دستی زنانه، چمدان، کاور مبلمان، جا سوئیچی و مانند اینها به کار برده می شود.

محل پخش چرم گاوی صادراتی

مشخصات چرم گاوی درجه یک

مشخصات چرم گاوی درجه یک چرم گاوی تزیینی بطور کلی به دو نوع تقسیم می شوند، چرم های طبیعی که شامل انواع چرم تهیه شده از پوست حیوانات می باشند و آن ها را با نام های چرم بز، چرم گوسفند، چرم گاو، چرم شترمرغ، چرم گاو میش و … می شناسند. چرم های مصنوعی از جنس اشپالت بوده و نسبت به چرم های طبیعی، هر چند ممکن است زیبایی ظاهری بیشتری داشته باشند اما دوام چندانی ندارند. از جمله مزایایی که چرم های طبیعی نسبت به انواع چرم مصنوعی دارند، دوام بالای چرم های طبیعی است.

همچنین چرم های طبیعی، علی الخصوص چرم گاوی خاصیت تنفس پذیری بسیار بالایی دارند، بدین معنی که بدن هنگام استفاده از کفش ها و لباس های چرمی عرق نکرده و در نتیجه باعث ایجاد بوی بد نمی شود. از جمله چرم های طبیعی با کیفیت می توان به چرم گاوی، چرم بوفالو، چرم گوسفند، چرم شتر و چرم بز و در برخی کشورها چرم سوسمار اشاره کرد. از میان تمام موارد نام برده شده فوق، چرم گاو نسبت به سایرین بسیار پرکاربرد بوده و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.

انواع چرم گاوی ضخیم دارای تنوع بسیار در طرح و رنگ می باشد ولی قسمت های مختلف آن دارای کیفت یکسانی نیست، این تفاوت کیفیت بدلیل جایگاهی است که در بدن حیوان دارد. یکی دیگر از ویژگی های انواع چرم طبیعی گاو، نرم بودن و انعطاف پذیری آن نسبت به چرم های مصنوعی است که براحتی با لمس کردن قابل تشخیص بوده و همچنین بوی خاص چرم طبیعی یکی از مشخصه های اصلی این چرم می باشد.

روش تشخیص چرم گاوی اصل

روش تشخیص چرم گاوی اصل چرم گاوی ممتاز الیافی متراکم و فشرده داشته و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارد به طوری که تنها با استفاده از ابزار خاص می توان آن ها را برش داد، سطح این نوع چرم، صاف بوده و در اصطلاح چرم کاران بدون گرین می باشد.

بر اساس موارد مصرفی، چرم گاوی به صورت های نرم و خشک و در ضخامت های متفاوت ارائه می شود. از جمله کاربرد های عمومی چرم گاوی، استفاده از آن جهت تهیه کفش چرم گاو در انواع زنانه و مردانه، انواع کیف چرم گاو زنانه در طرح های مجلسی، سنتی، دستی، و همچنین کیف دستی های مردانه، دستکش های پرکاربرد در فصل سرما و … است که البته گاهی نیز از آن برای تهیه لباس استفاده می کنند. ضخامت چرم گاوی بسیار بالا است و همین امر باعث شده که دوام و ماندگاری آن به مراتب بیشتر شود.

از انواع چرم های طبیعی نظیر چرم گاوی، چرم بزی و … می توان چرم هورس تولید کرد. با اضافه کردن نوعی واکس خاص به خارجی ترین لایه چرم دباغی شده گاو، آن را تبدیل به چرم هورس گاو با سطحی صاف، مخملی، و نرم می کنند و به این ترتیب، چرم هورس بدست می آید. یکی از انواع چرم طبیعی که آن را به چرم هورس تبدیل می کنند، چرم گاوی است. با هورس کردن چرم گاوی، در اثر لمس مداوم آن طی واکس زدن، رنگ چرم تغییر پیدا کرده و روی آن سایه هایی ایجاد می شود، در این صورت، چرم حالتی سنتی پیدا می کند.

کیفیت چرم گاوی صادراتی

کیفیت چرم گاوی صادراتی امروزه کیف های چرمی یکی از انواع پرکاربرد کیف می باشند که با توجه به نیاز امروز بازار، در انواع و طرح های گوناگونی طراحی می شوند. از جمله طرح های متفاوت این کیف می توان موارد زیر را نام برد : کیف چرم اداری، کیف چرم تحصیلی که به آن کیف چرم دانشجو نیز می گویند، کیف چرم رودوشی که عوام آن را با نام کیف پستچی می شناسند، کیف چرم مجلسی زنانه، کیف های چرم جهت نگهداری مدارک ویژه آقایان، کیف دستی های فانتزی مخصوص بانوان شیک پوش ایران زمین و مدل های مختلف دیگر.

از این میان بیشترین میزان تولید کیف چرم، مربوط به کیف های اداری است که به دلیل دوام و مقاومت بالای چرم، تولیدکنندگان ترجیح می دهند بیشتر از نوع چرم گاوی در طراحی این نوع کیف استفاده کنند. کیف های چرم مجلسی زنانه، بیشتر از چرم گاوی پرداخت شده که براق و بسیار شکیل می باشند ساخته می شوند، همچنین این کیف ها در رنگ های سفید، مشکی، قهوه ای روشن و تیره تهیه می شوند.

کیف های رودوشی چرم بعنوان نمونه ای از کیف های چرم کلاسیک، فروش فوق العاده ای را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده اند. این کیف ها مناسب افرادی هستند که خیلی اهل مد و مدگرایی نیستند ولی در عین حال ترجیح می دهند شیک پوش و خوش استایل باشند. کیف مدارک که در رنگ های مشکی و قهوه ای تیره یا روشن تولید می شود معمولا برای اقایان طراحی شده و دارای ابعاد 20 در 25 می باشد. این کیف ها بسیار خوش دست بوده و بوسیله بندی کوتاه که در قسمت بغل کیف تعبیه شده براحتی قابل حمل می باشند.

مرجع خرید چرم گاوی صادراتی

مرجع خرید چرم گاوی صادراتی خرید چرم گاوی صادراتی را در گذشته در همان حالت خام، به نمک آغشته می نمودند و پس از انجام مراحلی مثل آهک زدن و جدا کردن مو، مورد استفاده قرار می دادند، گاهی نیز برخی از چرم کاران از آهک استفاده نمی کردند بلکه با استفاده از ابزار خاص، فقط موهای بلند سطح پوست را می تراشیدند تا ظاهر زیبا و طبیعی پوست گاو حفظ شده و بیشتر نمایان شود.

اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری در زمینه تولید چرم گاوی و مانند آن، دباغی پوست حیوان با روش های صنعتی صورت می‌گیرد. در روش های صنعتی، پوست گاو را بدون اینکه از لحاظ کیفیت و ضخامت تغییری کند به رنگ ها و طرح های مختلف در آورده و مورد استفاده قرار می دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما